zaterdag, juli 02, 2005

Rituelen

Ik hou van alle nieuwe rituelen die mijn dagen vullen. Het badje 's avonds, daarna eten en daarna slapen, maar eerst even wiegen in de armen van papa of mama en het muziekdoosje aan en dan nog een keertje. Ik hou zelfs van het flessenritueel: flesje, speentje en kolf schoonmaken en zijn avondflesje klaarmaken. Maar mijn favoriet is het ochtendritueel. Jasper is om 7 uur klaarwakker en ik niet. Om mezelf nog een beetje rust te geven, voed ik hem liggend en val dan half in slaap. Als ik dan weer wakker word, ligt er een heel klein mannetje naast me, te trappelen met z'n beentjes. Dan kletsen we wat. Ik vertel allerlei verhaaltjes en hij kraait en lacht dan, en doet af en toe een klein huiltje. Tot hij begint te gapen, maar niet weet hoe hij in slaap moet vallen omdat zijn armpjes maar blijven bewegen en zijn ogen wijd open zijn. Dan geef ik hem een speentje en vallen zijn oogjes dicht. En dan slapen we allebei nog een uurtje voordat we de dag echt beginnen.

Geen opmerkingen: