donderdag, juli 14, 2005

Her Majesty

Vandaag lag er een brief in ons postkastje voor Miss van Waardenburg. Op de mooie envelop stond in de linker bovenhoek geprint: On Her Majesty's Service. Ik wist niet helemaal wat dat betekende maar ik was meteen excited. Worden er niet af en toe 'gewone' mensen uitgenodigd om op de thee te komen bij de koningin? Misschien zou ze ook af en toe een immigrant willen spreken, waarom niet een Nederlander? Of misschien zou ik wel uitgenodigd worden met mijn zoon omdat hij op 5-5-2005 geboren is, iets na 5 uur (maar dat 'iets', 11 minuten, kan voor de vorm vergeten worden) en ook nog op kamer 5. Ik had uitgebreid de tijd om al deze dingen te bedenken want ik had Jasper in mijn arm en kon de brief niet meteen openmaken. En toen moest mijn kind een schone luier en daarna moest zijn buikje nog gevuld worden met melk. Pas een uur of wat later ontdekte ik dat de brief van The Passport Office was (kunnen ze dat niet gewoon op de envelop zetten?). Jasper O Northcote-Green krijgt geen paspoort tenzij zijn moeder aantoont dat zij in Engeland mag verblijven. Dit kan via een passport 'showing indefinite leave to remain' (whatever that means) of via een brief van Immigration Service. En ik zag mezelf al zitten bij de koningin!

Geen opmerkingen: