donderdag, maart 03, 2005

De Buik

De internet-goden zijn me niet gunstig gestemd vandaag, en dus lukt het me niet om de veel verzochte foto's van De Buik op mijn site te plaatsen.
Toen ik net zwanger was, wilde ik iedere dag een foto maken van mijn veranderende lichaam, zodat ik later een soort stripboekje kon maken met een steeds groter wordende buik. Dat heb ik niet gedaan. Een kindje in je buik is heel bijzonder maar tegelijkertijd is er ook nog een gewoon dagelijks leven, waar ik vaak al druk genoeg mee was. Adam heeft laatst wel een fotoreportage gemaakt, leuk voor later, en er is een stapel kiekjes waar ik het maar mee moet doen.
Een zwanger lichaam levert veel reacties op. Zou normaal gesproken bijna niemand het in zijn hoofd halen om je borsten en buik uitgebreid van commentaar te voorzien, als je zwanger bent hoor je niet veel anders. Soms heb ik de neiging om schaamteloos commentaar terug te geven: Jij hebt eigenlijk wel dikke billen zeg, dat valt me nu ineens op.
Volgens de vroedvrouw heeft De Buik het goeie formaat, maar anderen zijn het daar niet altijd mee eens. 'Jeeeeeeezus, wat ben jij dik, krijg je een drieling ofzo?' zei laatst iemand (een man natuurlijk) terwijl een moeder van 2 zei: 'Wat een schattige bump, ben je echt al zeven maanden?' Zelf vind ik m de ene dag Mega en de andere dag Mini, dat laatste vooral als ik een dag geen spiegels of foto's van mezelf zie.

xOn

Geen opmerkingen: