woensdag, maart 09, 2005

Cravings

Have you had any cravings yet? is een veelgestelde vraag. Het antwoord is 'nee, niet echt'. Geen augurken voor mij, en geen nachtelijke bezoekjes aan de koelkast. Het enige waar ik even naar verlangd heb is buttermilk, karnemelk. En hoewel de echte Engelse scones gemaakt worden met buttermilk is het niet makkelijk te krijgen. Adam en ik hebben er een tijdje naar gezocht en in alle winkels en supermarkten gevraagd of ze het konden bestellen, maar veelal zonder succes.
In diezelfde tijd begon mijn huiduitslag. Kleine bultjes die langzaam striemen worden en over mijn hele lichaam zitten. Jeuk! Verschillende dokters keken er naar en wisten er geen raad mee. En dus leef ik er maar mee, bij een zwangerschap hoort tenslotte ook een kwaaltje. Irritant blijft het wel, 's nachts word ik steeds wakker en vaak slaap ik met een tube creme in mijn hand zodat ik half in slaap de uitslag te lijf kan.
En toen kwam Adam thuis van Asda, de mega supermarkt waar wij niet graag komen omdat het er altijd te druk is. Hij had buttermilk gevonden en meteen een voorraad ingeslagen. Die avond dronk ik een halve liter karnemelk met limoensap en bleef de hele nacht jeukvrij. En de nacht daarop weer.
Volgens de boeken crave je wat je nodig hebt, en dus hoop ik nu dat dat mijn karnemelk is. En dat ik de komende twee maanden in ieder geval niet meer onder de striemen zit. Op naar Asda!


Geen opmerkingen: