vrijdag, mei 16, 2008

Sprietjes

Op het bureaublad van mijn computer staat de foto van Jasper & Olive die ik een paar dagen geleden ook op de BabyUK heb gezet. Broer en zus. Ik had m ook 'Skinny & Mini' kunnen noemen. Jasper is na dik een week ziek en niet eten vel over been. Hij is altijd een sprietje maar het kleine beetje vet dat er nog aan zat, is er nu helemaal afgevallen. Dat komt er weer bij, dat weet ik wel, maar toch vind ik het niet fijn. Normaal gesproken maak ik me niet druk over hoeveel hij eet op een dag, want hij eet altijd grote borden vol. Maar sinds hij beter is, geeft hij wel aan dat hij honger heeft (I'm hungry mummy, I'm hungry again!! zegt hij dan, met licht gevoel voor drama) maar eet uiteindelijk nauwelijks. En dus leur ik de hele dag met snacks en boterhammen en met al zijn lievelings hapjes. Olive is mijn kleine mini meisje. Een paar weken terug ben ik gestopt met de borstvoeding. Ze dronk zo vaak dat ik het niet meer volhield. Het was geen makkelijke beslissing maar toen ik m eenmaal genomen had, voelde ik me binnen een paar dagen zo veel beter dat ik er alleen maar blij mee kon zijn. Inmiddels is mijn melk opgedroogd, en ben ik helemaal gewend aan deze nieuwe fase. Maar Olive drinkt nog steeds het liefst vaak en dan maar kleine beetjes. Ook als ik de tijd tussen de voedingen langer rek, houdt ze het op een half flesje. En ze trappelt en beweegt net zo druk en veel als Jasper als baby deed. Een lekkere dikke baby zal Olive dus ook wel niet worden.

Geen opmerkingen: