woensdag, mei 07, 2008

Jarig

Dingen lopen altijd anders dan gepland. Jasper werd afgelopen maandag 3. Op vrijdagmiddag reed ik samen met hem en met Olive naar de Ikea in de buurt van Londen om Jasper over te dragen aan zijn oma en om vervolgens een nieuw bed voor hem te kopen. Dat nieuwe bed was onderdeel van zijn verjaardagskado: een nieuwe kamer. Op zaterdag en zondag wisselden we vliegensvlug (nou ja... in 36 uur) de logeerkamer en Jaspers kamer. Zodat Jasper en Olive straks samen in de grotere kamer kunnen. Mama zorgde ondertussen voor Olive. Alles liep zoals gepland. De kamer werd prachtig en ik kon niet wachten om Jaspers koppie te zien als hij al die nieuwe meubeltjes en dingetjes zou zien. Maar Jasper, die donderdagnacht al een beetje koortsig was, was helemaal niet lekker. Het ging wel, zei oma, maar echt zichzelf was hij niet, hij had rooie wangetjes en wilde niet eten. Toen ze zondagmiddag weer in Seaford waren, zag ik al meteen dat het mis was. En ja, Jasper werd zieker en zieker. De kamer vond hij mooi, maar het drong niet helemaal tot hem door... Thank you mummy, fluisterde hij zachtjes. Maar die nacht sliep hij niet in zijn nieuwe bed. Hij lag tussen Adam en mij in, met hoge koorts en ik was de hele nacht wakker en in de weer met paracetamol, bekertjes water en natte washandjes. Ergens hoopte ik nog dat hij de volgende ochtend fit en vrolijk uit bed zou springen maar dat gebeurde natuurlijk niet. Is het vandaag een speciale dag? vroeg ik hem 's ochtends. Daar moest hij even over nadenken en toen zei hij zachtjes: its monday mummy. Dat hij jarig was, was hij helemaal vergeten. Mannetje was echt ziek. En dus werden vriendjes en vriendinnetjes afgebeld. Met alle opa's en oma's probeerden we er nog iets van te maken maar Jasper hoestte en snotterde zich door de dag en huilde: hold me mummy. En dus hield ik hem vast, de hele dag, net zoals ik drie jaar daarvoor had gedaan. Inmiddels is het woensdag en krabbelt hij langzaam weer een beetje op en vanacht slaapt hij hopelijk voor het eerst in zijn nieuwe grote bed. En dan vieren we over een paar dagen alsnog zijn verjaardag.

Geen opmerkingen: