zondag, mei 25, 2008

Melk

Olive is te licht en moet aankomen. Zo veel was me duidelijk na mijn bezoekje aan de wijk. Maar ik twijfelde of groente- en fruithapjes wel de oplossing zouden zijn. Ik vind haar echt nog een beetje te klein en van alle kanten wordt altijd gezegd dat je niet voor 20 weken met vast voedsel moet beginnen. Olive is nog geen 17 weken. Volgens de wijkverpleegkundige zouden de hapjes vooral helpen om een bodem in haar maagje te leggen zodat ze makkelijker een grote hoeveelheid melk aan zou kunnen. Daar moest ik lang over nadenken. Zou ze dan niet gewoon dikkere melk moeten drinken? En zou dat bestaan? In de supermarkt staarde ik eindeloos naar de etiketten van de pakken poedermelk en uiteindelijk viel mijn oog op een formule voor babies met krampjes. De melk is dikker dan andere babymelk stond er op de verpakking, maar ook makkelijker te verteren. Olive heeft nauwelijks last van krampjes. Maar toch... Het was het proberen waard. Thuis maakte ik heel optimistisch een fles van 180 ml en die klokte mijn meisje in een keer weg, tot op de laatste dikke druppel. Daarna liet ze een harde boer en grinnikte even. Sindsdien drinkt ze iedere drie en een half uur een grote fles leeg. 's Nachts lust ze er ook nog wel twee, want ze heeft de smaak nu te pakken. Over vier weken gaan we weer naar het consultatiebureau en dan zit Olive dik in de curve!

Geen opmerkingen: