donderdag, januari 03, 2008

Rust

Vandaag was de eerste echt rustige dag in weken. Heeeerlijk! Ik ben klaar met werken maar Jasper blijft voorlopig drie ochtenden in de week naar de creche gaan en dus was ik vanochtend alleen thuis. Gisteren hadden Adam en ik de hele dag puingeruimd, een nieuwe kast in elkaar geschroefd en een plank opgehangen, speelgoed uitgezocht en schoongemaakt. Ik had de babykleertjes samen met Jasp gesorteerd en in de wasmand gestopt en een berg met schone was opgevouwen. Vanochtend toen de jongens de deur uit waren, overviel me een wonderbaarlijke rust. Muziekje aan, ontbijt gemaakt en aan tafel gezeten met een tijdschriftje. Daarna wat aangerommeld, formulieren ingevuld voor kinderbijslag en in bad en toen was het alweer tijd om Jasp op te halen. Die heeft na een ochtend creche altijd honger en slaap en toen hij weer in zijn bedje lag, kon ik op de bank. 's Middags hebben we samen aan tafel gezeten en memory gespeeld en toen een puzzel gemaakt en het was zo gezellig samen. Ik zie uit naar de komst van de baby maar ik ben ook blij met deze laatste weken. Met iets meer tijd voor mezelf en nog even extra veel tijd voor Jasper. Het is de stilte voor de storm.

Geen opmerkingen: