woensdag, mei 18, 2005

Groeispurt

Adam en ik denken er aan een boek te schrijven met 'things they don't tell you when you have a baby'. Daar kan onder andere een hoofdstuk met groeispurts in. Niemand heeft ons gewaarschuwd voor een dag als deze waarin de baby alleen maar aan de borst wil, non stop, van links naar rechts en weer terug. Jasper heeft vandaag 6 uur achter elkaar bijna zonder onderbreking gevoed, en in dezelfde tijd drie luiers vol geplast en gepoept. Vannacht was hij om de anderhalf uur wakker en ik vond het niet erg want ik dacht: hij slaapt zo veel overdag, dan ga ik gewoon op de bank liggen en haal ik die uurtjes een beetje in. Niet dus. Toen Adam thuis kwam van zijn werk was ik doormidden gebroken, in tweeën gezogen, helemaal leeg. Jasper was tien minuten later in slaap en ligt nu nog steeds in zijn mandje, heel tevreden. En ik ben ook weer wat bijgekomen, na een bad, een bord eten en een dutje op de bank.

Geen opmerkingen: