vrijdag, oktober 20, 2006

Helm

Jasper is een echt jongetje; helemaal gek op motors. Papa heeft een motor en iedere ochtend moeten we uit het raam kijken hoe hij wegrijdt. Als we aan het wandelen zijn dan speurt Jasper vanuit de buggy naar motors en als ik dan 'doh' hoor dan moet ik altijd even kijken waar de motor staat. Bij een motor hoort een helm en in de afgelopen maanden heeft Jas een kleine obsessie ontwikkeld met helmen. Adam heeft er een stuk of vier want om te paragliden heb je ook een helm nodig en Jas wil het liefst zo'n veel te grote helm van papa op zijn kleine blonde hoofdje en dan op zijn autootje zitten en broemmmmmm zeggen. Toen had ik een plan. Ik zou een helm voor hem gaan maken. Adam zei: maar we kunnen toch ook gewoon een helmpje voor hem kopen? Maar nee, zelf maken leek me veel leuker. En dus ging ik op een avond in de weer met papier maché en een ballon. Een paar dagen later knipte ik in Jaspers bijzijn de ballon in model en ik zag hem denken: het is een helm!!! Ja die wilde hij wel op zijn hoofdje, Jasper ging alvast zijn autootje halen. De helm paste maar bleef niet echt lekker zitten. Er moest schuimrubber in, en laten we nou ook nog een schuimrubberwinkel in Seaford hebben! Daarna nog een likje verf en nu heb ik ook maar bedacht om er een J op te schilderen en vlammen om m extra stoer te maken. Als Jasper m dan niet leuk vindt dan heb ik er in ieder geval zelf veel plezier aan beleefd!

Geen opmerkingen: