vrijdag, oktober 27, 2006

Aap 3

Aap is nog steeds Jaspers trouwe companion. Maar een paar weken geleden raakte Aap 2 ineens zoek. Niet echt een drama want we hadden Aap 1 nog. Maar toch, het was zo'n geruststellend idee dat er twee Apen waren. Aap 2 was mee gegaan naar de creche en ook mee terug gekomen, dat wist ik zeker, maar ergens bij de voordeur spoorloos verdwenen. Ik bestelde meteen een nieuwe Aap want een Ezel stoot zich niet twee keer... Aap 3 was duidelijk familie van Aap 1, maar het verschil was toch wel erg groot. Aap 1 was door al het knauwen en knuffelen wat uitgedund en verkleurd. Aap 3 was een prachtige schone dikke Aap. What to do? Ik moest het er maar op wagen. Dus gisteren toen Jas naar de creche ging, deed ik Aap 3 in zijn tasje en Aap 1 legde ik op de bodem van de wasmand voor een wasbeurt. Jas had prima geslapen op de creche en dus leek mijn plan geslaagd. Toen ik 's avonds zijn melk ging maken, haalde ik Aap 3 tevoorschijn en nam hem mee naar boven. 'Kijk Jas', zei ik heel blij, 'Monkey is hier en melk!' Jas zat bij Adam op schoot in de werkkamer, met in zijn handjes Aap 1. Hij keek me heel verbaasd aan, keek naar zijn Aap en toen weer naar mij. Ik hield Aap 3 inmiddels achter mijn rug. Maar toch, hij had hem gezien en ik zag hem denken. Adam had het hele voorval gemist en zei: 'Guess what? Aap was kwijt, maar Jasper heeft hem gevonden hoor, hij lag helemaal op de bodem van de wasmand.'

Geen opmerkingen: