woensdag, augustus 17, 2005

Was

Gisteravond. Na het avondritueel met Jasper, het eten, de afwas en nog een paar uur werk lag er een enorme berg was op me te wachten. Bijna twee vierkante meter, ik kon er letterlijk niet meer omheen. We hadden altijd al veel was met Adam de hele dag in het veld, maar sinds Jasper is de wasmand nog voller. Zelf doe ik een week met een handdoek, maar mijn Jaspertje krijgt iedere dag een schone. En ook zijn lakentjes en zijn slaapzakje worden zo'n beetje dagelijks verschoond. Voordat hij in zijn badje gaat, laat ik hem altijd in zijn blootje wat trappelen en dat vindt hij het leukste wat er is, dus die grote plas die hij dan altijd doet op zijn dekentje neem ik ook maar voor lief. De wasmachine draait overuren en de droger blaast alles netjes droog. Adam en ik hebben alleen nooit tijd en zin om het allemaal op te vouwen (strijken doe ik al helemaal niet, tot grote verbazing van mijn moeder). In ons nieuwe huis hebben we een echt washok. Ligt het in ieder geval niet meer in de weg...

Geen opmerkingen: