vrijdag, augustus 05, 2005

Jarig

Vanmorgen was er een kaart voor Jasper in de post. 'Happy 3 month birthday' van Opa en Oma Engeland. Ja, Jasper is een beetje jarig. Drie maanden. De tijd is voorbij gevlogen. Hij is zo gegroeid en veranderd. Dat piepkleine babietje met billetjes die in de palm van mijn hand pasten en dat niet op zijn ruggetje kon liggen omdat hij nog te opgerold was, is een klein jongetje geworden dat heel veel lacht. De babypakjes waar hij de eerste weken nog in verdronk, zijn inmiddels veel te klein. En ik ben een moederdier geworden. Een leeuwin die dag en nacht over haar jong waakt. Ik heb nog geen tijd gehad voor mijn yoga, maar mijn lange wandelingen met Jasper zijn wel een soort meditatie. Lezen doe ik nauwelijks nog, alleen af en toe in babyboeken, en ik heb geen bioscoop meer gezien van de binnenkant. Maar ik ben ook nog nooit zo blij geweest en nog nooit zo trots.

Het lijkt al veel langer dan drie maanden. En dat is het eigenlijk ook want Jasper 'begon' een jaar geleden in mijn buik. Happy birthday baby!

Geen opmerkingen: