dinsdag, december 18, 2007

Flo

Jasper heeft vannacht eindelijk weer geslapen. Dat ging zo: ik kon echt niet meer, niet nog een nacht zonder slaap. Ik heb ook nog een kindje in mijn buik waar ik voor moet zorgen. En dus had ik toen we samen in bad zaten Jasper uitgelegd dat hij echt moest proberen om te slapen. En dat hij mama niet mocht roepen omdat hij een knuffel wilde, alleen als hij au had. Ik had hem uitgelegd dat Aap zich een beetje alleen had gevoeld omdat Jasper nu al nachtenlang alleen maar mama wilde knuffelen en dat hij als hij wakker werd eerst Aap moest zoeken. Dat mama's ook moesten slapen. En dat de baby in de buik ook moe was. En uiteindelijk had ik gezegd: als je vannacht goed slaapt, gaan we morgen iets leuks doen. Flo, zei hij meteen. Flo is zijn vriendinnetje Florence en er is niks leukers dan spelen met Florence. Al om kwart voor 6 lag hij in bed want hij was zo moe van al die slechte nachten. En de hele nacht bleef het stil. Toen Adam om 7 uur op stond om te gaan werken, was het nog steeds stil. Om 8 uur toen ik onder de douche stapte, hoorde ik nog steeds geen geluid. Uiteindelijk ging ik om half 9 zijn kamertje in en daar lag hij in een diepe slaap. Heel voorzichtig deed hij zijn oogjes open, gaf me een big smile en zei: Flo. En daarna: no call mai. Ik heb mama niet geroepen. Vanmiddag gaan we spelen bij Florence.

Geen opmerkingen: