zaterdag, september 24, 2005

Honger

De afgelopen weken ben ik druk geweest met het verzamelen van informatie over bijvoeden. Niet alleen met een flesje maar ook met solids, vast voedsel. Ik vond het maar verwarrend. De een zei dit en de ander dat, en alles leek elkaar tegen te spreken. Ik geloof dat het ongeveer zo werkt: vanaf 17 weken mag een babietje piepkleine beetjes vast voedsel krijgen maar pas vanaf 6 maanden mag dat melkvoeding gaan vervangen. Eén ding is in ieder geval duidelijk: Jasper heeft honger! Hij redt het nog wel met de melk van zijn mama, maar andersom nauwelijks nog. Er moest iets gebeuren. Maar wat? En wanneer? Gisteren heb ik ein-de-lijk de knoop doorgehakt en een mini stukje banaan geprakt en gemengd met wat melk van mij. (Een klein stapje op planeet aarde maar een mega stap op planeet baby!) Jasper vond het wel leuk. Vandaag hebben we de banaan even laten liggen en heeft hij twee theelepeltjes babyrice gekregen, rijstepap. En daarna een fles. En toen nog een borst. Nu ligt hij rustig te slapen, en ik ben ook tevreden want het begin is gemaakt.

Geen opmerkingen: