zondag, maart 09, 2008

Mc Donalds

Jasper is een goeie eter en vooral een gezonde eter. Hij eet groente en fruit zoals andere kinderen chips en snoep eten. Met heel veel liefde. Als we broccoli eten of bloemkool of worteltjes dan vraagt hij al voordat hij een hap genomen heeft of er meer is. Voor de zekerheid. En als ik vraag of hij een snack wil dan kan hij me met grote glimmende ogen aankijken, en op fluistertoon zeggen: cupa. Zijn woordje voor cucumber, komkommer. Alsof hij om iets heel stouts vraagt. En soms durft hij ook nog te vragen of hij cajjot mag. Carrots. Gisteren zaten we in de auto op weg naar de supermarkt en reden langs de Mc Donalds. Jasper heeft nog nooit een Mc Donalds van binnen gezien en weet nog niks van fast en junk food. Maar toen we langsreden wees hij enthousiast en zei: Mummy, got nana's in that shop. In die winkel hebben ze bananen. Eerst snapte ik het niet maar toen zag ik het grote gele Mc Donalds logo en zag wat Jasper zag: vier bananen die een M vormden. That's my boy, dacht ik trots.

Geen opmerkingen: