dinsdag, maart 25, 2008

Goof

Vorige week dinsdag was Goof vier jaar dood. Ik was er de hele dag verdrietig van en stil. Jasper had al snel door dat er iets aan de hand was. You got auw mummy? vroeg hij bezorgd toen ik op de bank wat voor me uit zat te staren. Nee schat, zei ik gauw en daarna mompelde ik nog: mummy was just in thoughts. Daar moest Jasper even over nadenken en uiteindelijk vroeg hij: what is thought? Hmmm, hoe ging ik dat uitleggen... Een gedachte is als een verhaaltje in je hoofd, zei ik uiteindelijk. En daar was hij wel tevreden mee. Even later kwam hij bij me staan en zei: I kiss you mummy. Yes please, zei ik want sinds Olive er is, gaan de meeste kusjes naar haar toe. Maar in plaats van een kus op mijn mond, kreeg ik een kus bovenop mijn hoofd. Een kus op mijn haar? vroeg ik verbaasd. Nee, zei Jasper, a kiss on your thought. Goof was trots geweest.

1 opmerking:

Tante Sherry zei

Wat is het toch ook een lieverd! xTS