dinsdag, oktober 23, 2007

Jas

Jasper heeft een nieuwe winterjas. Ineens was het echt koud geworden en waren zijn warme vest + bodywarmer niet meer genoeg. Ik had er niet echt over nagedacht. Iets warms en iets wat handig is om buiten te spelen. In de winkel waar we terecht kwamen, hingen een stuk of zes verschillende modellen voor jongetjes. Zag er goed uit, niet te duur. Ik keek een beetje tussen de rekken en zocht naar Jaspers maat terwijl Jasp rustig in de buggy zat. Maar ineens stapte hij er resoluut uit en liep linea recta naar een winterjas met... Bob the Builder. Juist. Jasper weet helemaal niet wie Bob the Builder is, behalve dan dat hij een bulldozertje heeft en dat staat naast de lift in het winkelcentrum van Eastbourne. Maar Bob heeft gereedschap en dat gereedschap stond op de jas, een schroevendraaiertje, een nijptangetje en als grote klapper hing er een klein hamertje aan de rits. Me, me, zei Jasper en wees met zijn vingertje naar zijn wang. Dat was zijn jas. Ik hield nog een stoer, hip, geruit modelletje omhoog, maar Jasper riep: Noooo Mai. En stampte even met zijn voetje. Hij had de Bob the Builder jas al half aangedaan, en die jas ging voorlopig niet meer uit. Dus ik heb hem afgerekend. En ik moet eerlijk zeggen dat het zo mooi staat. Niet omdat de jas nou zo prachtig is, maar het kindje in de jas kijkt zo ontzettend trots dat zijn wangetjes er van glimmen.

Geen opmerkingen: