maandag, oktober 08, 2007

DVD

Jasper kijkt nog geen tv, we dachten dat we dat beter zo lang mogelijk konden uitstellen en tot nu toe gaat dat heel goed. Een week of zes geleden was Jasper wat ziekjes en wilde hij alleen maar vastgehouden worden. Adam zei: misschien kunnen we een dvd kijken. Finding Nemo, leek ons wel wat want Jasper is gek op vissen. Maar die hadden ze niet in de winkel waar ik boodschappen ging doen en dus zocht ik wat anders uit. Het werd Curious George, een tekenfilm met een aap die net op Jaspers aap lijkt. Jasper vond het prachtig. Hij zat heel dicht tegen zijn papa, met aap onder zijn kin geklemd en slaakte af en toe kreetjes van geluk. Hij straalde er van. Ja, ik kon wel zien waarom het makkelijk is om een kind voor de tv te zetten. Een dag later was Jasper weer opgeknapt en rende meteen naar de televisie. Hij wilde monkey weer zien, maar ik zei heel resoluut: Nee. En na een paar tranen was dat ook goed en was de film weer vergeten. Tot gisteren. Adam vertrok gisteren in de magic bus naar het noorden waar hij de komende vier weken een cursus gaat doen en daarna is hij nog twee weken naar tenerife voor werk. We zien hem alleen de komende drie weekenden en dat is voor Jasper (en voor mij) wel heel erg weinig. We hadden het afscheid heel luchtig gehouden maar toen Adam de straat uit reed, kwamen de tranen bij Jasper. Hij was niet te troosten. Ik probeerde van alles maar Jasper wilde alleen maar boven op mijn dikke buik zitten en huilen. Toen dacht ik ineens aan Curious George. Toen ik het aan Jasper voorstelde, waren zijn tranen en snotneus met één veeg van zijn mouw weg. Jah jah jah. En dus hebben we samen op de bank gezeten, heel dicht tegen elkaar aan. Na twintig minuten had Jasper er weer genoeg van, stond op en ging in de tuin spelen, terwijl ik snel de dvd weer verstopte. Voor de volgende emergency.

Geen opmerkingen: