woensdag, februari 28, 2007

Nursery

Jasper gaat nog steeds twee ochtenden in de week naar de creche en altijd als ik hem op ga halen, krijg ik een dagrapportje mee naar huis. Daar staat op hoeveel hij gegeten en gedronken heeft, hoeveel luiers er verschoond zijn en wat er in zat, of hij geslapen heeft en het leukste van alles: wat hij gedaan heeft. Ik krijg er altijd een grote glimlach van, want op de creche doet Jasper precies hetzelfde als thuis. Met de telefoons spelen, torens bouwen, boekjes lezen en koken in de home corner. Nu is Jasper al een paar weken iedere dag druk met tsea, thee zetten voor mama. Hij pakt dan het metalen theepotje, een kopje en een lepeltje, giet en roert en geeft me dan uiteindelijk heel trots het kopje en zegt: tsea, tsea. Toen ik hem maandag op ging halen, zei een van de meisjes: och Jasper is zo lief geweest, hij heeft voor iedereen thee gezet. En zo stond het ook op zijn rapportje: Jasper has been making tea for all his friends today. Het is fijn dat hij naar de creche gaat, want er moet ook gewerkt worden maar ik zou toch het allerliefst de hele ochtend daar voor het raam staan om te kijken hoe hij in de weer is.

Geen opmerkingen: