zondag, februari 04, 2007

Aap

Jasper en Aap zijn nog steeds onafscheidelijk. Jasper en Aap 1. Aap 3 was na mijn mislukte poging om hem om te wisselen met Aap 1 in de la beland. Aap 1 bleef bij Jasper en werd iedere dag dunner, viezer en ouder. Het verschil was te groot om Jasper nog te foppen. Ik bedacht een plan. Aap moet in bad, zei ik gisteren tegen Jasper. Jas snapte het, zocht Aap en liep naar de badkamer. Nee, Aap gaat in een ander bad, hij moet in de was. Ook dat snapte hij. We pakten de wasmand, gingen naar beneden en Jasper liep meteen naar de achterdeur. Samen deden we Aap in de wasmachine, stopten de rest van de was in de trommel, poeder erbij en programma aan. Jasper moest even huilen toen de machine aansloeg. Een uur later haalden we samen Aap uit de machine. Snel in de droger. En toen kwam mijn plan. Toen Jasper en Adam die avond in bad zaten, haalde ik de was uit de droger, stopte alles in een mand, haalde Aap 3 uit de la en legde hem bovenop de berg met schone was. Toen Jas klaar was voor de nacht, liep ik met de mand naar boven. Kijk eens wie hier is! Oh, wat is Aap schoon en zacht. Jasper rook aan Aap, kauwde even op een pootje en gaf hem toen een knuffel. Plan geslaagd. Tot we 's avonds Jasper hoorden hoesten, een zware nare hoest en daarna een grote huilbui. Jasper had overgegeven. Over Aap 3. En toen Jas schoongepoetst en opgelapt was, haalde ik toch maar weer Aap 1 tevoorschijn. Kijk eens Jas, wat een geluk, Aap is nog helemaal schoon.

Geen opmerkingen: