vrijdag, april 07, 2006

Chaos

Adam is een paar dagen weg voor werk en de laatste twee uurtjes voor Jaspers bedtijd zijn dan eigenlijk te druk. De vriezer is bijna leeg en dus maak ik snel een pan spaghetti bolognese, zijn favoriet, maar eerst moet ik nog even naar de winkel. Dan snel de keuken in want het is al kwart over vijf en Jasper heeft honger. In de box spelen wil hij niet en dus laat ik hem maar wat rond kruipen en ga steeds even kijken. Alles gaat goed. Ik hoor Jasper schaterlachen in de gang. Das prima lijkt me, maar even later blijkt dat hij een rol pakpapier heeft gevonden en helemaal heeft uitgerold. Hij klapt bijna in zijn handjes van plezier. Ok, ruimen we zo wel op. Eerst eten. Daarna snel de keuken opruimen en de flessen schoonmaken. Jasper begint te zeuren want hij is moe. Tijd voor een badje. Snel even de was opvouwen, bed opmaken. Hup mannetje in bad, wassen, spelen, afdrogen, pyjama aan, melk maken. Slapen. Eindelijk. Maar dan moet ik beneden nog opruimen. In de zitkamer ligt de ark en al zijn dieren door de kamer verspreid. In de gang ligt vier meter papier en een hoop ander speelgoed. De eetkamer ligt vol met te veel om op te noemen. En overal tussendoor kruimels van zijn soepstengels en rijstwafels. Chaos! Snel alles opruimen. En dan nog eten maken voor mezelf. Eerst die tas boodschappen nog uitpakken. Zal ik nu de was aanzetten? Nee. Eten, zitten, slapen.

Geen opmerkingen: