zondag, juni 12, 2005

Wonder

Jasper voedt al een week of drie om de drie uur, ook 's nachts. Niet slecht, maar het betekent wel dat ik 's nachts twee keer wakker ben om hem te voeden. Van alle kanten hoor ik dat dat vanzelf minder wordt, dat babies na een paar maanden ineens doorslapen. Maar een paar dagen geleden bedacht ik ineens dat dat misschien wel onzin is, dat ik eerst een bepaalde structuur in de dag en nacht aan moet brengen en dat hij dan pas langer achter elkaar kan slapen. Dus ik ben met Jasper in de wagen naar de boekhandel gegaan en heb wat babyboeken bekeken. Een sprak me wel aan dus die heb ik gekocht en gelezen tijdens het voeden. Wel een beetje strikt... deze 'expert' heeft voor alle weken een volledig regime uitgewerkt wat van uur tot uur zegt wat baby en moeder moeten doen. Maar een hoop lag al aardig in de buurt van wat Jasper nu doet, dus ik heb het een beetje gecustomised en ben er gisteren mee begonnen. Het komt er op neer dat babydag van 7 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds loopt en babynacht om 7 uur 's avonds begint. Overdag mag baby niet meer dan vier en een half uur slapen en niet langer dan twee uur achter elkaar wakker zijn, en voedingen en badje moeten op vaste tijden plaatsvinden. Zo gezegd, zo gedaan. Om 7 uur 's avonds heb ik hem ingebakerd (deed ik al vaker maar blijkbaar niet op de goeie manier) en volgens de routine om half 11 wakker gemaakt voor een voeding. Toen was ik al onder de indruk want rond die tijd slaapt hij nooit zo lang en nu kreeg ik hem met moeite wakker. 's Nachts is hij maar een keer wakker geworden om te voeden en om 7 uur zijn we weer netjes opgestaan om de dag te beginnen. Nu ligt hij rustig zijn middagdutje te slapen in de slaapkamer (normaal wil hij altijd zijn mama in de buurt en slaapt hij in de huiskamer) en ik ga steeds checken om te kijken of hij nog wel leeft. Het is een beetje een shock, zo'n omschakeling. Ik heb zijn temperatuur al opgenomen om te kijken of hij niet ziek is...

Geen opmerkingen: