maandag, juni 13, 2005

Mama

Jack Johnson zingt op zijn nieuwe cd: it's so easy, when the whole world fits inside of your arm... Dat zinnetje heb ik steeds in mijn hoofd. Na het voeden, of 's nachts als hij niet wil slapen, ligt Jasper in mijn arm, met zijn hoofdje in mijn nek, opgerold. Heel tevreden. Toen ik zwanger was, kon ik niet bedenken hoe het zou zijn om een kindje te hebben. Ik was soms bang dat ik niet meteen een moedergevoel zou hebben. Nu ben ik bijna zes weken mama en is mijn kleine mannetje mijn hele wereld geworden. Ik hoor hem ademhalen als ik slaap, en iedere beweging die hij maakt. Ik voel mijn melk stromen als hij in de andere kamer langzaam wakker wordt. En ik ben zó trots op hem. Als hij vier uur achter elkaar slaapt, als hij een luier vol poept, als hij in zijn badje zit of heel tevreden in de draagzak. Omdat alles werkt en klopt. Hij is mijn masterpiece, en ik ben zijn mama.

Geen opmerkingen: