zondag, april 19, 2009

Blond

Gisteren was ik naar de kapper want er mocht wel weer wat blond in mijn haar. Wat ga je doen?? vroeg Jasper die ochtend. Ik legde uit dat ik mijn haar ging laten kleuren. Ja dat vond Jasp leuk, hij had een keer groene streepjes bij de kapper gekregen. Groen?? vroeg hij enthousiast. Paars?? Ik liet het in het midden. Met zn allen gingen we naar Brighton en Adam nam de kids mee op sleep zodat ik een paar uurtjes in de kappersstoel kon relaxen. De kapster highlighte mijn haar met eindeloos geduld en deed strengetje voor strengetje in zilverfolie. Daar zat ik dan met mijn tijdschriftje, kopje thee, hoofd vol folie en veel te grote kapperscape. Het was een mooie dag en de deur stond open, ik hoorde Jasper al aankomen voordat ik hem zag. Voorzichtig stak hij zijn blonde koppie naar binnen, keek rond en rende snel weer weg. No, she is not there, hoorde ik hem tegen Adam zeggen. Jasp!! riep ik, en daar kwam hij weer. Toen hij me zag, twijfelde hij even, rende toen naar me toe, keek naar mijn hoofd vol zilverfolie en zei met grote ogen: what have you got mum??? Later liet ik mijn blonde haar aan Jasper zien en vroeg: vind je het mooi Jasp? Ja, zei hij. It's nice mum, it's yellow, like my hair. 's Avonds zaten we samen in de tuin wat te kletsen en zei hij ineens: Mum, you know when I saw you in the hairdressers? I thought you looked like a princess. Oh, zei ik terwijl mijn hart overliep, dat is lief. Daarna moest ik even naar binnen om te grinniken en mijn tranen te drogen.

Geen opmerkingen: