vrijdag, februari 20, 2009

Das

Op de bruiloft van Jake & Amanda was Jasper de pageboy. Hij zou achter de bruid aan lopen samen met vriendinnetje Lara die twee is. Ik had er niet zo veel aandacht aan besteed want dat leek me alleen maar averechts werken. Jasper zou zelf op de dag mogen bepalen wat hij zou doen. Voor de gelegenheid had Jasper een prachtig giletje, een heus overhemd, een nette broek en nieuwe schoenen gekregen. Hij zou ook een stropdasje krijgen, eenzelfde als de mannen die de taak van Usher op zich hadden genomen. Ik had Adam instructies gegeven om samen met Jasper om te kleden en het lekker aan te dikken hoe leuk het wel niet is om een stropdas te dragen. Lijkt me namelijk verschrikkelijk, helemaal als je drie bent. Maar Jasper vond het prachtig!! Hij zag er ook prachtig uit. Alleen zijn overhempie wilde hij niet instoppen en er mocht ook geen kam door zijn haar. Maar hij was toch een plaatje. En toen Amanda in haar prachtige jurk klaar was om aan de hand van haar vader te lopen, wilde Jasper ook wel achter haar aan lopen. Ik had tranen in mijn ogen, niet om de bruiloft, maar om mijn prachtige grote zoon. De rest van de dag was feest, tot Jasper 's avonds om half 10 omviel en verklaarde dat hij naar huis wilde. Toen we samen weer terug waren op ons logeeradres, Olive lag al een paar uur te slapen met babysitter in de buurt, kwamen de tranen. Ik had het stropdasje afgedaan en het giletje uit. Jasper was ontroostbaar. Wat is er manneke? vroeg ik verbaasd. My tie, huilde Jasper, please I have it with my pyjama. Hoewel het wel schattig had gestaan, een zilvere zijde stropdas bij een oude hema pyjama, moest ik toch echt nee zeggen. En de das moest de volgende dag weer ingeleverd worden, want het was een huur stropdas. Gelukkig maar want Jasper had hem anders afgedragen.

Geen opmerkingen: