woensdag, april 23, 2008

Clown

Jasper is bijna drie en hij is de afgelopen maanden zo gegroeid en veranderd. Ineens is hij zijn eigen persoontje geworden, of zoals een vriend van ons het laatst zo mooi zei: hij is zichzelf geworden. Het allerleukste is nog wel dat hij ineens echte grappen maakt. Joke, zegt hij er dan nog achteraan en dan moeten we allebei nog harder lachen. En als ik maar een beetje lach dan zegt hij nog: it's funny mummy. Vandaag had hij ook een nieuw spel bedacht. Op de creche speelt hij met zijn vriendjes vaak in the family corner, of zoals wij vroeger zeiden: vadertje en moedertje. Vandaag speelden we samen dat Jasper mama was en ik papa. Hij had het zelf bedacht. Mummy, mummy, zei hij opgewonden, you daddy mummy, me mummy. Het duurde even voordat ik het begreep want hij struikelde bijna over zijn eigen woorden, maar toen antwoorde ik: ok mummy. Schaterlachen! Jasper kwam niet meer bij: híj was mummy! Toen wilde hij mij met daddy aanspreken, maar aangezien hij nog steeds in iedere zin die aan mij gericht is 3x mummy zegt werd dat steeds: mummydaddy. Waar ik dan weer heel erg om moest lachen, en Jasper ook. En zo gingen we door, totdat we allebei rood zagen van het lachen en de tranen over mijn wangen rolden.

Jasper is bijna drie! De raap staat weer in bloei en de velden zijn knal geel. Dat doet me altijd denken aan de dag dat hij geboren is. Hoe we naar het kraamhuis reden door dat prachtige landschap. Mummy, zei Jasper vanmiddag in de auto: man paint grass yellow. En net toen ik uit wilde leggen dat het bloemetjes waren, werden we ingehaald door een gele auto en zei hij: and man paint car mummy.

Geen opmerkingen: