woensdag, januari 10, 2007

Ziek

Net toen ik dacht dat mijn verkoudheid echt bijna over was, werd Jasper weer ziek. Zondagmiddag was hij warm en huilerig en 's nachts had hij hoge koorts. Mannetje mocht bij ons in bed maar slapen lukte niet want iedere keer als hij zijn hoofdje neerlegde, had hij pijn en moest weer omhoog komen. Dat hadden we eerder gezien... zou de oorontsteking terug gekomen zijn? 's Ochtends naar de dokter. In de wachtkamer werd Jasper warmer en warmer en lag weggekropen in mijn nek met zijn oogjes half dicht. De dokter nam zijn temperatuur op en die was hoog, 40.8. Het rechteroortje dat twee weken terug ontstoken was, zag er goed uit, maar nu was het linkeroor aan de beurt. De dokter schreef een recept voor antibiotica en zei: snel naar huis en voorlopig niet naar de creche. De antibiotica smaakt naar banaan en heet nu monkey-medicine. Jas vindt het zo lekker dat hij begint te trappelen met zijn voetjes als ik het flesje uit de koelkast haal. Ja we komen er wel doorheen en dan is mijn verkoudheid misschien ook echt echt over.

Geen opmerkingen: