woensdag, januari 24, 2007

Nachtdienst

Misschien moet ik een nieuwe weblog beginnen met als thema Jasper en de Nacht. Sterker nog, vanmorgen dacht ik er serieus aan om een slaapdagboek bij te gaan houden. Dan zou ik alles op kunnen schrijven wat Jasper eet en doet op een dag en hoeveel hij dan 's nachts slaapt. En of hij slaapt. Misschien ligt er wel ergens een verband wat ik nu steeds over het hoofd zie. De wanhoop! Na die vier goeie nachten vorige week werd Jasper weer wakker 's nachts. Twee dagen terug vertelde ik hem voor het slapengaan een verhaaltje over de nacht en dat iedereen 's nachts slaapt: papa en mama, alle opa's en oma's, de poes van de buren, al Jaspers vriendjes van de creche, de knuffels en het speelgoed. 's Nachts is het donker en 's nachts is het stil. Snap je? vroeg ik aan het eind en Jas keek me vol begrip aan en zei heel zacht: jah. Mooi. Die nacht kwam er geen geluid uit het kleine kamertje naast ons en om 8 uur 's ochtends stonden we allemaal blij en uitgerust op. Maar afgelopen nacht was het weer raak. En hoe. Jasper huilde en zeurde en knauwde op aap en klaagde urenlang achter elkaar. 'Oh, he is teething' zei Adam, draaide zich om en viel weer in slaap want mannen kunnen dat. Die eindeloze tanden en kiezen. Is dat ook een keertje klaar? Vandaag had Jas weer koorts en een vuurrood wangetje. En nu hoop ik maar dat het een kies is en niet wéér oorontsteking.

Geen opmerkingen: