dinsdag, februari 28, 2006

Strijd

Jasper en ik hebben een paar keer per dag strijd. Om een schone luier. 's Ochtends mag het nog net dan vindt hij het zo gezellig dat mama er ook weer is dan blijft hij wel even liggen maar de rest van de dag lukt dat echt niet meer. Ik trek razendsnel zijn broek uit, luierpakje los, luier af, terwijl ik hem met één hand op zijn plaats hou. Snel schoonmaken, maar dan... de schone luier. Vaak graait Jasper razendsnel de nieuwe luier uit mijn hand, draait zich om en gaat zitten. Heel tevreden, met zijn billen bloot. Soms gaat hij liever staan en dan probeer ik zo de luier om te doen. Niet echt makkelijk want hij wiebelt nog op zijn kleine beentjes en houdt een hand vrij om de luier terug te pakken. Dus meestal eindigen we in een worstelwedstrijd. Mama wint altijd. Hup baby op de rug, twee voetjes in één hand hup in de lucht, luier om met de andere, rits rats dicht, klaar. Klinkt heel eenvoudig maar Jasper schreeuwt wel moord en brand.

Geen opmerkingen: