vrijdag, januari 06, 2006

Rust

Dat had ik mooi bedacht: nu mag het wel wat rustiger worden. Marieke zei aan de telefoon: daar zit je nou al drie jaar op te wachten. Hmmmm... En het blijft ook druk, want iedere dag met Jasper is een drukke volle dag. Van 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds non stop. Soms ga ik even zitten met een koffietje maar die is dan koud voordat ik m ook echt kan drinken. En ik moet ook nog werken. Twee dagen voor Flair, wat vertaalwerk, en wat kleine opdrachten. Als Jasper 's middags slaapt ren ik snel door het huis. Afwasmachine uitladen en weer inladen, was aanzetten, was opvouwen, bed opmaken, alle kamers weer een beetje netjes, lunch maken en dan net voordat ik wil eten hoor ik meestal een huiltje van boven: Mam, ik ben weer wakker! Bij de antenatal klasjes zei de verloskundige: het huishouden moet je maar gewoon even vergeten. Goeie tip! Werkt alleen niet altijd zo. Adam is geen slechte househusband maar heeft ook nog de taak om het huis verder op te knappen en geld te verdienen. Gisteravond lagen we om 8 uur in bed, en toen ik om 11 uur wakker werd voor Jaspers late fles leek het net alsof ik er al een nacht op had zitten. Das pas rust.

Geen opmerkingen: