woensdag, oktober 05, 2005

Van je af

Jasper had een paar moeilijke nachten. Veel huilen, veel drinken, weinig slapen. Ik heb de afgelopen maanden heel veel energie gehad, ook al moest ik er 's nachts nog uit om Jasper te voeden. Hij viel altijd meteen weer in slaap en tien minuten nadat hij wakker was geworden, lag ik ook weer te slapen. Nu was hij ineens echt wakker en ik kon voor het eerst niet bedenken wat er was. Tandjes? Krampjes? Honger? Na drie nachten trok ik het niet meer, ik was zo moe. Adam en ik waren het er snel over eens: er moest iets veranderen. Ik moet af en toe een break, en dat is nog best moeilijk want wij hebben geen ouders in de buurt en vrienden werken allemaal overdag. Adam is druk met het huis en de creche vind ik nog geen optie. Tja. We hebben wel iemand die twee of drie halve dagen in de week op kan gaan passen zodat ik wat kan werken, maar we hebben nog geen tijd gehad om met haar af te spreken. Het is ook een beetje veel: en een huis opknappen en een klein kindje. Maar vanaf vandaag krijgt Jasper een tweede fles met hapje aan het einde van de ochtend (het ging er in als koek). Afgelopen nacht sliep hij weer goed, en ik voelde me meteen weer beter. Maar ik ga echt de borstvoeding afbouwen. Fijn vooruitzicht en ook een beetje verdrietig want dan is hij niet meer mijn kleine puppy dog. Maar een echt kindje. Vijf maanden vandaag!!

Geen opmerkingen: