dinsdag, januari 05, 2010

Ziek

Na de kerst, weer thuis en in haar nieuwe bed, sliep Olive ineens de hele nacht door. Tot na zevenen 's ochtends. Ik had lang op dit moment gewacht en ik vond het mijn beste kerstkadootje allertijden. Olive is altijd een slechte slaper geweest. De eerste maanden omdat ze niet goed kon slikken en dus niet goed kon drinken. Daarna door die verdraaide melkallergie en toen we dat eindelijk aangepakt en onder controle hadden, door de soya intolerantie. Ik probeerde heel rustig te blijven onder al dat nachtwaken. Jasper was ook een slechte slaper geweest, en daar was ook op een dag een einde aan gekomen. Vier hele nachten sliep Olive zonder een traantje te laten en zonder mama te roepen. Toen was het oudjaar. Olive moest overgeven, begon te hoesten en lag om twaalf uur, slap in mijn armen. Happy new year! Die hele nacht lag ze naast me te hoesten en te woelen, een klein straalkacheltje van de hoge koorts. En zo gaat het nu al vijf nachten. Overdag is ze huilerig en wil alleen maar vastgehouden worden en 's nachts schiet haar temperatuur omhoog en hoest en huilt ze tot het weer morgen is. Is het de mexicaanse griep, swine flu genaamd in Engeland? Is het een 'gewone' griep of misschien een verkoudheid? Zijn het toch die laatste twee snijtandjes die maar niet door dat tandvlees willen snijden? Maakt het iets uit wat het is? Op de deur van het medische centrum hangen posters dat je vooral niet binnen moet komen als je griep verschijnselen vertoont. Er is een speciale hulplijn die je moet bellen om je tamiflu te krijgen, het anti-virus middel dat in Engeland wordt voorgeschreven tegen de mexicaanse griep. Maar het wordt sterk afgeraden om tamiflu aan kinderen te geven omdat de bijverschijnselen erger zijn dan de griep zelf. Ik vind het maar verwarrend die hele griep epidemie. Misschien is het wel gewoon van deze tijd om overal een labeltje op te plakken en gaan we vanaf nu ieder jaar een nieuwe griep in het leven roepen. Hoe dan ook, mijn dochter is beroerd en ik heb al vijf nachten niet geslapen. Dat geweldige kerstkado is me wel heel snel weer afgenomen.

Geen opmerkingen: