zondag, september 20, 2009

School

Jasper heeft zijn eerste week op school en zijn eerste echte weekend er op zitten. Het ging zo goed. Die eerste dag liet ik een heel blij kind achter in zijn nieuwe klaslokaal. Niet bang, niet verlegen. Stralend blij en prachtig mooi in zijn nieuwe schooluniform. Ik huilde de hele weg naar huis. Ik was blij dat het zo goed gegaan was, trots op mijn grote kind, en verdrietig omdat zijn peuterjaren nu echt voorbij zijn. Maar de week ging zo goed. Alleen op woensdag had Jasp moeite met zijn schoollunch. Met dank aan Jamie Oliver krijgen alle kinderen gezonde en lekkere maaltijden op school voor een kleine bijdrage. Ik had samen met Jasp het menu doorgenomen en voor drie dagen lunch + toetje uitgekozen. Maar in de grote schoolhal met alle andere kinderen je dienblaadje halen, was toch vooral heel eng. Nee, dat wilde Jasper niet meer. Adam wist hem om te praten en donderdag kwam hij nog stralender thuis. Lunch was ook goed gegaan en hij had alles opgegeten. En zo kwamen we de week door. Iedere ochtend met zn allen ontbijten, schooluniform aan, Olive aankleden en in de buggy en dan met zn drietjes naar school lopen. Even samen spelen op het schoolplein. Lokaal in. Kus. Dag mam. We hebben er allemaal een goed gevoel over. Leuke school, leuke juf, leuke kinderen in de klas. Jasper zit vol met verhalen iedere dag en tovert iedere dag een nieuw boek uit zijn bookbag. Hij is al helemaal gewend, en ik ook bijna.

Geen opmerkingen: