dinsdag, oktober 14, 2008

Praten

Jasper kletst de oren van mijn kop. Hij zit vol verhalen, vragen en grapjes, de hele dag door. En allemaal in het Engels. Ik doe mijn uiterste best om Nederlands tegen hem te praten, maar praat vaak automatisch terug in het Engels. En ga dan weer terug naar het Nederlands. Enzovoort. Het is een bende. Jasper praat sinds ons laatste bezoek vaak over Holland. In Holland praten ze Hollands en in Holland staat een huis. Wat zullen we doen vandaag Jasp, vroeg ik laatst. Oh, zei Jasper en trok zijn neusje op wat hij altijd doet in geval van twijfel, maybe go to Hamsterkam mum. Het werd uiteindelijk de speeltuin, maar toch... Nederland zit echt wel in zijn kleine systeempje. Het zou toch leuk zijn als je ook Nederlands zou praten, probeerde ik een paar dagen later. Yeah, I like that mum, zei hij alleen maar. Gisteren zaten we samen in bad en vroeg ik: Jasp, wanneer ga je Nederlands terug praten tegen mama? Jasper haalde even zijn schoudertjes op en zei: morgen. Daar moest hij zelf van lachen, en ik ook, het was zijn eerste Nederlandse grap. That funny, grinnikte hij. Hilarisch!

Geen opmerkingen: