donderdag, september 25, 2008

Nachtdienst

Een gewone nacht. Kindjes om 7 uur in bed. Olive murmelt een beetje en valt dan in slaap. Jasper is nog wakker, hij heeft 's middags een uurtje geslapen. Mum, hoor ik hem fluisteren, mummy. Ik ga kijken. I sleep in you bed mum, zegt hij tevreden. Oh? zeg ik, Waarom? I got auw in my tummy mum, I sleep in you bed, it go away. Daar kan ik niet tegenop. Jasp verhuist naar onze kamer voor een paar uurtjes. 9.30: Olive wordt wakker. Ze huilt. Huilt! HUILT!! Ik draai haar om, geef speentje en popje, maar het wil niet baten. Ik troost en sus, maar Olive wil maar één ding: Melk. 10.00: Olive drinkt gulzig een flesje leeg, laat een boertje, valt in slaap. Ik maak nog wat werk af. 11.00: Ik verhuis Jasper terug naar zijn eigen bed, hij wordt wakker. Why you move me mum? vraagt hij slaperig. Anders is Olive bang. Oh, zegt hij trots, I look after her. Jasper slaapt verder. Ik ga ook naar bed. 11.30: Net als ik in slaap val, geeft Jasper een gil. Dat doet hij iedere avond, in zijn slaap voelt hij dat ik in slaap val en mama mag niet slapen. Jasper slaapt verder, ik ook. 12.00: Olive huilt. Ik laat haar even en ga uiteindelijk toch kijken, dadelijk wordt Jasper ook weer wakker en dan ben ik nog verder van huis. Meisje is ontroostbaar, laat uiteindelijk een piep klein scheetje en slaapt meteen weer verder. Ik even later ook. 2.30: Olive huilt. Haar grote, harde, ik wil melk huil. Ik maak melk. Olive drinkt, weigert een boertje te laten, slaapt verder. Ik ook. 5.00: Olive huilt, huilt, huilt. Is het het einde van de wereld? Nee het is een beetje lucht dat ze netjes opboert als ik haar uit bed haal. 6.00: Jasper is wakker: Mummy, jammert hij. Ik haal hem snel uit bed voordat Olive ook weer wakker is, en leg hem naast me. 7.00: Jasper slaapt weer maar Olive is wakker. Ze wil er uit. De dag is begonnen. De nachtdienst zit er weer op.

2 opmerkingen:

Tante Sherry zei

Komen jullie snel weer bij mij slapen? Dat doen een mensch goed! x

misja zei

Hoewel ik heeeel graag wil dat jij heel lekker en lang slaapt, On, doet het me toch goed om me te bedenken dat ik vannacht niet de enige was die 4 keer met een huilend kindje rondliep... Hier is het nog steeds elke nacht feest.
Sterkte mop (over tien jaar verzuchten we: weeeeeeeet je nog?)

x