dinsdag, november 27, 2007

Nesting

Nog 9 weken te gaan. Of 11 of misschien nog maar 7... wie zal het zeggen. De buik groeit en groeit en in huis wordt langzaam ruimte gemaakt voor nog een kindje. Jaspers baby kleertjes moeten uitgezocht worden. Ik heb een tweedehans kinderwagen/autostoeltje gekocht. De slaapkamer is opnieuw ingericht zodat de mosesbasket makkelijk naast het bed kan staan. En ik ben vooral de hele dag in de weer met opruimen. Kamer voor kamer maak ik schoon gewapend met stofdoek en stofzuiger. Jasper maakt er dan dezelfde middag nog een enorme puinhoop van, maar dat maakt niet uit. Aan het einde van de dag kruipen we samen op handen en voeten rond en rapen duplo blokken, plastic gereedschap en half opgegeten rijstwafels op. Soms lijkt het alsof er alleen maar meer huishoudelijk werk te doen is iedere dag, maar inmiddels heb ik bedacht dat dat komt omdat ik een stuk trager ben. Jasper lijkt, na de aanschaf van de kinderwagen en een bezoekje aan de vroedvrouw, ineens te snappen dat de baby ook echt bij ons komt. Hij maakt zich nu af en toe zorgen over hoe de baby dan de buik uit moet. Vandaag heb ik uitgelegd dat de babydokter een speciale sleutel heeft die in de navel past. Hij knikte heel serieus, alsof hij wilde zeggen: ik snap het mama. Soms zou ik willen dat het al eind januari was. Een broertje of een zusje voor Jasper, ik kan niet wachten.

Geen opmerkingen: