maandag, mei 14, 2007

Kindje van mij

Afgelopen weekend ging Jasper twee nachtjes bij grandma & grandpa logeren. Vrijdagmiddag liet ik hem daar achter en pas zondagochtend zou ik hem weer zien. Adam vertrok vrijdag naar Turkije voor een week dus ik zou echt alleen zijn. Ik zag er naar uit maar ik maakte me ook wel zorgen. Als ik soms een middagje alleen naar Brighton ga, mis ik mijn jongens na een paar uur al zo erg dat ik het liefst snel weer naar huis ga. Ik had Jasper vrijdagochtend proberen uit te leggen wat er ging gebeuren en hij snapte het helemaal. Ik zei: gezellig hoor, Jasper blijft bij grandma & grandpa logeren! En Jasper zei: Miaow (opa en oma hebben twee poezen en Jasper is GEK van poezen). Toen zei ik: En papa is deze week weg want die gaat paragliden. Jasper zei: Ja, en wees naar de lucht en spreidde zijn armpjes alsof hij zelf kon vliegen. Toen ik ging, gaf hij me een grote kus en zwaaide daarna heel lief. Dag mama. En mama vond het heerlijk. Ik werd zaterdagochtend pas om 11 uur wakker en was heel trots op mezelf: 11 uur! Daarna twee uur lang ontbeten met koffie, sap, eieren, bacon, muziekje aan en de dikke zaterdagkrant erbij. Boodschappen gedaan, gewandeld door het veld, in de tuin gewerkt en 's avonds met vriendin Emma wijn gedronken, heel lekker gegeten en het eurovisie songfestival gekeken (toegegeven: we zaten vooral te ouwehoeren en keken af en toe geschrokken naar het scherm: what's going on?) Zondagochtend sprong ik wel meteen uit mijn bed toen het alarm afging, nu was het genoeg geweest. Ik wilde Jasper weer zien. Opa zou met zijn kleinzoon naar Ikea rijden, en dus scheurde ik over een lege snelweg richting Londen. Toen hij me zag, kreeg ik de grootste smile en een reuze knuffel. Ik dacht alleen maar: kindje van mij! Wat ben je mooi en lief en groot! De rest van de dag hadden we grote pret samen en toen ik in de auto terug naar Seaford vroeg of het gezellig was geweest bij opa en oma zei Jasper heel tevreden: miaow!

Geen opmerkingen: