vrijdag, april 20, 2007

Ziek

Als Jasper ziek is, ontkom ik er meestal ook niet aan. Als hij moet hoesten of overgeven komt hij meestal 's nachts in het grote bed, heel dicht tegen mama aan, die dan een paar dagen later ook begint te hoesten of overgeven. Ik ben nog nooit zo veel ziek geweest als het afgelopen jaar. En het is alsof Jasper de allermooiste virussen en bacteriƫn uitzoekt. Nu ben ik alweer twee weken verkouden, niet een beetje maar zwaar verkouden. Tijd om in bed te liggen is er alleen niet. Jasper wil eten, drinken, spelen, voorgelezen worden, naar buiten en ineens ook veel vastgehouden worden. Adam is al 16 dagen achter elkaar non stop aan het werk want het weer is goed en het geld moet binnen gehaald worden zodra dat kan. Ik mag van Jasper niet op de bank liggen en al helemaal niet in bed. En zo wordt die verkoudheid erger en erger. Gisteren ben ik toch maar naar de dokter gegaan, toen Jasper naar de creche was. Voorhoofdsholte-ontsteking en bijholte-ontsteking. Knap werk, aldus de dokter. Nu zit ik voor tien dagen aan de antibiotica en moet ik van de dokter ook proberen te rusten. Is goed, zal ik doen. Wie komt er voor mijn kind spaghetti bolognese maken?

1 opmerking:

Saralien zei

Sterkte! Ik herken het. Al die ziektekiemen krijg je er gratis bij. Begin zelf ook altijd al in mijn agenda in te vullen wanneer ik ziek denk te gaan worden als ik bij nummer 1 of nummer 2 (of manlief) diarree of koorts bespeur..