zondag, april 01, 2007

Lente

De lente is begonnen en Jasper en ik zijn druk in de tuin. Het onkruid moet gewied worden, struiken gesnoeid en de groenten voor ons eigen moestuintje gezaaid. Vorig jaar was in de tuin werken met Jasper nog bijna onmogelijk. Nu wijst hij 's ochtends na de pap naar buiten: da da da. We moeten naar buiten! Jasper speelt met de pissebedden en de slakken en spit met een vork de grond om. Ik heb er geen kind aan. Af en toe moet ik even komen kijken want dan heeft hij een worm gevonden of een half verrotte appel die de winter overleefd heeft. Aan het eind van de dag vegen we de patio, ik veeg alles op een hoop en Jasper verspreidt alles met stoffer en blik weer door de tuin zodat we altijd met meer rommel eindigen dan we begonnen zijn. En dan is het eindelijk tijd voor tea en zegt Jasper: sit sit sit. Dan klimt hij op de stoel naast me en zitten we allebei heel tevreden een beetje voor ons uit te staren. De lente is begonnen!

Geen opmerkingen: