maandag, december 07, 2009

Pupke

Het is bekend: Jasper heeft aap en Olive heeft pupke. En toen raakten we pupke kwijt. Het was al eens eerder gebeurd, maar toen hadden we bij de Boots nog een bijna hetzelfde pupke kunnen kopen. Nu was het tijd om Olive in bed te leggen en realiseerde ik me ineens dat pupke niet met ons mee terug gekomen was uit Brighton die ochtend. Ik had haar wel tien keer opgeraapt, in winkels, op straat, maar ze was toch echt zoek. Ze is weg, zei ik tegen Olive. Car, zei mijn meisje. Dus ging ik nog maar een keer kijken. Nee, ze is echt weg, zei ik nog een keer. Olive pruilde haar lipje en zette het op een huilen, met heel veel gevoel voor drama hield ze haar kleine handjes omhoog en snikte: where it gone? where it gone? Pup was pleiten en Olive ging niet slapen. Jasper bood aan dat Olive dan zijn aap mocht hebben, dat was lief maar aap is van Jasper. Adam was die middag onverwachts vroeg thuis en dus zette ik Olive snel in de auto en reed naar Eastbourne waar de grote Boots is. Ja ze wisten wel wat ik bedoelde, maar dat lapje hadden ze niet meer in de collectie. Snel verder naar de Mothercare, daar hadden ze ook allerlei lapjes met dierenkopjes, had ik al eens gezien. En ja hoor, er waren wel tien soorten. Ik hield er een omhoog naar Olive. Is dat een pupke? Nee, schudde Olive met haar hoofdje. Deze dan? Of deze? Ze wilde ze wel even vasthouden, maar ze hield vol, het waren geen pupkes. Toen vond ik tussen alle lapjes, een lapje met een wit berenkopje, net zoals het echte pupke. Het was wel een beetje een fancy lapje. Met motief en allerlei labeltjes aan het randje, het was ook niet zo zacht maar het had wel echt het kupke van pupke. Ik hield hem omhoog. Jaaaaaa, riep Olive en strekte haar armpjes uit. Jah, jah, jah. Is het een pupke vroeg ik? Jaaaah. Olive moest nog één keer huilen, toen ze haar nieuwe lapje los moest laten om even snel af te rekenen. Daarna was het helemaal goed. Thuisgekomen rende ze naar papa en liet trots het nieuwe pupke zien. Yep, zei Adam opgelucht, that's pupke. Ze heeft alleen een beetje een make over gehad.

1 opmerking:

Oma Anneke zei

goed zo Oliveje, er is maar een pupke en die herken jij uit duizende, kus voor jou en je broertje, oma