woensdag, december 30, 2009

Kerstmis

Toen het laatste chocolaatje uit de advent kalender op was, was het eindelijk kerstmis. Dit jaar vierden we het bij de ouders van Adam. Jasper had wel tien keer gevraagd of de kerstman dan wel wist dat we daar waren. En ja, hij wist het echt. Hij was 's nachts gekomen, had zijn mince pie opgegeten en zijn glaasje sherry gedronken en had sokken en kussenslopen vol kadootjes achtergelaten. Jasper had zijn skateboard gekregen, en Olive nieuwe viltstiften en een kliederboek. De hele dag waren ze de liefste kinderen van de hele wereld. Allebei dolgelukkig. Ze speelden samen met het fornuisje dat ik voor ze gemaakt had en bakten koekjes van de nieuwe lego in het oventje. Ik had toch nog Jasper's buikgriep gekregen en had kerstavond de hele avond overgegeven. Eerste kerstdag stond ik nog wat wankel op mijn benen. Ik moest niet aan eten denken, maar het was wel een perfecte dag, gewoon samen. Wat vind je van kerst, vroeg ik Jasper 's middags. Hij antwoorde: I thought it would be good mum, but it was even gooder. Amen!

Geen opmerkingen: