zondag, november 08, 2009

Druk

Afgelopen zomer, toen de creche voor Jasper afgelopen was, stopte ik ook even met werken. Even full time moederen leek me wel wat. Als Jasper naar school zou gaan, zou ik Olive ook weer een paar ochtenden naar de creche doen en weer aan de slag gaan. Had ik zo bedacht. Maar toen Jasper op school begon, moest ik er niet aan denken. Het ging net goed met Olive. Na anderhalf jaar niet eten en slecht slapen. Ik wilde helemaal niet van haar af, ik wilde haar dicht bij me hebben en heel goed voor haar zorgen. Bovendien wist ik ook niet hoe ik het allemaal zou moeten doen. Jasper gaat tot de kerst alleen de ochtenden naar school. Als ik alleen de ochtenden zou werken dan zou het een hoop gedoe zijn om eerst Olive weg te brengen, dan Jasper, dan Olive weer ophalen en Jasper weer ophalen. Dus ik besloot om het werk nog maar wat langer even te laten. Als Olive twee is dan kan ze naar een playgroup in de buurt, veel handiger en ook veel goedkoper en Jasper is dan tot 3 uur op school. Inmiddels had ik wel een nieuwe opdracht binnen gehaald: vier keer per jaar een tijdschrift maken voor de Ethical Food Council. Maar dat zou ik wel kunnen regelen met Adam en oma's. Het eerste blad moest afgelopen week gemaakt worden en laat dat nou net de week zijn dat Adam op Tenerife is voor zijn werk. Gelukkig kon mijn moeder een week komen om te helpen. Maar toen viel mama op zondagavond over een tros druiven (slapstick) en belde af. Help!! De moeder van Adam kon ook niet helpen, want die was zelf de hele week aan het werk. De moeder van Jasper's schoolvriendje Theo wist gelukkig wel raad. Zij zou Jasper twee of drie dagen mee naar huis nemen na school. En voor Olive wist ze een goeie en betaalbare childminder. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn moeder wist donderdagavond toch nog op het vliegtuig te stappen en stond me de rest van de dagen bij. En zo komt alles altijd goed. Het was wel een zware week. Olive werkte aan haar vier hoektandjes en heeft de hele week slecht geslapen, overdag wilde ze vooral heel veel vastgehouden worden en dicht bij mama blijven. Maar het werk is gedaan en Adam is weer bijna thuis. Ik heb de test doorstaan. Mag ik dan nu weer even full time moederen?

2 opmerkingen:

Marike Knaapen zei

Ik hou van je blog on ! Een pagina met 1 mooi stukje en soms een foto. (extra verrassing) Facebook is me teveel en teveel van teveel verschillende mensen, situaties. Ik blijf bloggen. En Facebook, ik moet nog even wennen...

Oma Anneke zei

Lieve Onny, je bent een bic kanjer, love you, moek