maandag, mei 18, 2009

Party!

Afgelopen zaterdag was Jaspers kinderfeestje. Veertien kindjes renden anderhalf uur lang gierend van het lachen door het indoor speelparadijs bij ons om de hoek. Olive had ook de grootste pret en rende voortdurend ver van ons weg, snel snel naar het luchtkasteel, waar ze dan tussen alle springende peuters zat te giebelen en wiebelen. Adam en ik keken onze ogen uit. Naar Jasper en zijn vriendjes uit de creche die we maar zo weinig samen zien. Vriendje Jake, ook wel little Jake genaamd, is zijn grote favoriet. Het zijn net twee erwtjes in de dop, zoals de Engelsen zeggen. Twee kleine blonde sprietjes met grote blauwe ogen. Na afloop brachten we Adam naar het vliegveld. Twee lange weken ben ik alleen met mijn mini en maxi peuter. En we maken er de leukste weken van. Alle feestjes zijn voorbij en we zijn weer over tot de orde van de dag. Jasper heeft bergen nieuw speelgoed (nieuwe favorieten: de robotarm en de dinosaurus stempels) waar hij nog wel even zoet mee is en we zijn iedere dag in de weer in ons moestuintje, waar de radijsjes groeien, en de sla, de courgetjes, de worteltjes, de uien, de peultjes, de tomaten en de rabarber. The webbetjebels, zegt Jasper, want vegetables is nog een beetje moeilijk. Over dik drie maanden gaat Jasper naar school, een paar dagen terug kreeg ik een brief met uitnodiging om langs te komen. Dan mag Jasper met de andere kinderen een uurtje wennen in zijn toekomstige klaslokaal en dan worden de ouders ingelicht over hoe het allemaal gaat lopen. Ik heb mijn strijkijzer weer eens tevoorschijn gehaald, om vast een beetje te oefenen. Vanaf september moet ik schooluniformpjes strijken.

Geen opmerkingen: