donderdag, augustus 23, 2007

Jaspers boot

Toen ik Jasper maandag van de creche ging halen, stond er op het plankje boven zijn jassenhaakje een kartonnen doos met daarop een wc rol geplakt. Op de zijkant stond geschreven: Jaspers boat. Aha. Ik pakte de doos op en zei tegen Jasper: is dat jouw boot? Zijn hele gezichtje begon te stralen terwijl hij driftig ja knikte. Ik zei: wat is tie mooi Jasp, heb je die zelf gemaakt? Jah, jah, jah. Ik had hem zelden zó trots gezien. En dus gaf ik hem nog een complimentje en zei: die moet je straks aan papa laten zien. In de auto naar huis riep Jasper vanaf de achterbank non stop: bo bo daaa-daaaaa bo. De boot kreeg een plekje op tafel en toen Adam aan het einde van de middag thuiskwam, wees Jasper er meteen naar. Adam keek naar de doos op tafel, zag gelukkig ook de woorden op de zijkant en zei: wow Jasper, wat een mooie boot!!

Geen opmerkingen: