zaterdag, augustus 18, 2007

Baby

Ik ben 17 weken in verwachting en Jasper snapt het een heel klein beetje. Er zit een baby in mama's belly. Iedere dag trekt hij wel een keer mijn t'shirt omhoog om over mijn buik te aaien of er een kus op te geven. Af en toe stopt hij kadootjes in mijn navel. Is dat voor de baby, vraag ik dan en dan zegt hij heel blij: jah. Gisteren waren we naar een verjaardag van een vriend van Adam, het was een tuinfeestje en tussen de planten stond een enorme boedha van wel een meter hoog. Jasper kon er niet over uit. Hij wilde steeds naar het beeld kijken en trok dan zijn eigen trui omhoog om naar zijn kleine buikje te kijken, dan naar de dikke blote buik van boedha en vervolgens naar mijn groeiende buik. Na lang nadenken zei hij tegen me: ba-by no, en wees op zijn eigen buikje. Jasper heeft geen baby in de buik. Mai, jah jah ba-by en daarna wees hij naar boedha. Heeft boedha ook een baby in de buik? Jah, zei Jasper om daarna even over de buik van het beeld te aaien.

Geen opmerkingen: