donderdag, februari 24, 2005

Kundalini

Woensdagavond is yoga avond, kundalini yoga. Ik ben begonnen met kundalini net na de dood van Goof en er niet meer mee opgehouden. Na 5 maanden zwangerschap was ik te rond voor de gewone yoga klas maar een paar weken later startte een speciale kundalini zwangerschaps-klas. Daar zie ik nu iedere week naar uit. Anderhalf uur meditatie, mantra's en yoga. Daarna is er thee en zitten alle zwangere vrouwen bij elkaar om te praten over hoe het gaat, over de bevalling en daarna. Thuis doe ik iedere avond een mini yoga set, om mijn heupen te openen, mijn bekken te sterken en mijn longen meer kracht te geven. Volgens Lucy, mijn nieuwe yoga juf, is een bevalling een soort marathon waar je je heel goed op moet voorbereiden. Maar een vrouw uit ons groepje die nu haar tweede kindje verwacht, vertelde dat ondanks alle yoga haar eerste bevalling 60 uur duurde, met alle mogelijke pijnbestrijding, en eindigde met een keizersnee.
Afwachten dus.

xOn

Geen opmerkingen: