dinsdag, november 04, 2008

Ziek

Ziek, zieker, ziekst. Na drie weken buikgriep, werd Adam verkouden. Neeeee, dacht ik alleen maar, niet weer ziek. Ik had het huis net van boven naar beneden ontsmet met dettol en alle ramen tegenover elkaar opengezet. We waren weer beter, en ik was nog niet klaar voor de volgende ronde. Maar al snel was Olive ook ziek. Het leek wel mee te vallen, ze was wat snotterig en een beetje huilerig en ze had 's nachts een beetje koorts. Na drie dagen leek het weer beter te gaan. Ze stond weer, een beetje wankel, op haar favoriete plekje bij de bank en lachte heel voorzichtig een beetje. Maar zaterdag ging het helemaal mis. Olive kon haar oogjes niet openhouden en kon alleen maar heel oppervlakkig ademhalen. De weekend dokter die haar onderzocht, had al snel door dat het niet goed was. Olive had een longontsteking veroorzaakt door het RS virus. Het kon een bacterie zijn op de longen en dus kreeg mijn meisje antibiotica. En een inhaler. Ze mocht weer mee naar huis maar zou naar het ziekenhuis moeten als ze zieker zou worden of als ze binnen 24 uur niet een beetje zou opknappen. En ze knapte op, een klein beetje. Haar temperatuur was weer normaal en ze kon haar oogjes weer een beetje openhouden, al was het nog steeds niet langer dan een half uur. Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder. En het gaat, het gaat. Olive hoest de longen uit haar lijfje en slaapt nog veel. Jasper is een paar dagen naar zijn Engelse opa en oma. En ik draai weer 24 uur diensten en hoop maar dat Jasper en ik niet ziek worden.

Geen opmerkingen: