donderdag, juni 28, 2007

Sjoes

Een paar dagen geleden waren Jasper en ik samen naar Eastbourne om nieuwe schoentjes te kopen. Sjoes, sjoes, zei Jasper de hele tijd en toen we in de winkel waren, ging hij heel zoet zitten om zijn voetjes op te laten meten. Het was uitverkoop en alle kinderschoentjes waren voor de helft van de helft. Ik vond een prachtig paar in Jaspers maat. Zwarte schoentjes met klittenband en rode lichtjes aan de achterkant. Jasper begon te stralen toen hij ze zag en had de lampjes nog niet eens gezien. Toen hij ze ontdekte, wist hij niet meer waar hij het moest zoeken. Knipperlichtjes aan je voeten! In de auto weer terug naar huis riep hij alleen maar: Dada, sjoes! Dada, sjoes! Ga je je schoenen aan papa laten zien? Jaah! Dada, sjoes! Papa was ook diep onder de indruk en de rest van de dag moesten Adam en ik kijken hoe de lampjes knipperden, niet alleen als hij liep maar ook als hij rende, sprong of met zijn voetjes tegen elkaar klikte. 's Avonds wilde hij zijn schoentjes niet uitdoen en uiteindelijk heb ik ze bij zijn bedje neergezet. De volgende ochtend werd ik wakker van Jaspers gebruikelijke: Maaaaaai! Maa-maa! En toen ik zijn kamertje inliep stond hij rechtop in bed, wees naar zijn schoenen en zei heel trots: sjoes, sjoes.

Geen opmerkingen: